Система розподілу крутного моменту 4MATIC: переваги на дорогах
Чому впровадження повного приводу 4MATIC вважається запорукою комфортної та безпечної їзди
Продукція німецького автомобілебудівного концерну Mercedes-Benz AG Group має постійний попит у водіїв усього світу. Ці автомобілі давно увійшли до числа кращих, і справа не тільки в тому, що бренд певною мірою став синонімом престижності. У них впроваджувалися і продовжують впроваджуватися інноваційні технології. Далі розглянемо переваги 4MATIC на дорогах, як приклад одного з найвдаліших технічних рішень виробника, який пройшов випробування часом.
Розшифровка даної абревіатури означає фразу 4 Wheel Drive and Automatic.
Історичні аспекти
Контроль зчеплення із дорогою 4MATIC впроваджено не вчора, і не позавчора. З моменту першого релізу цієї технології минуло майже чотири десятиліття. Вона пройшла 5 удосконалень, і продовжує використовуватись до цього дня, залишаючись актуальною. Вперше її представили далекого 1985 року. Сталася подія на Франкфуртському автосалоні. З моменту прем'єри до перших продажів минуло ще 2 роки. Тоді система розподілу крутного 4MATIC включала 3 робочі режими:
- задній привід;
- повний привід. При цьому розподіл моменту, що крутить, нерівномірно: на задній привід припадає 35%; на передній – 65%;
- повний привід. У цій версії 4MATIC розподіл крутного моменту був рівномірним, і становив по 50% на кожний привід.
З'явилася можливість здійснити блокування міжосьового заднього та переднього диференціалів. Завдяки таким технічним знахідкам перевага 4 MATIC на дорозі відчувалося вже у ті далекі часи. Система блокування включалася автоматично під час пробуксування.
У 1997 р. з'явилося 2 покоління 4MATIC. Однак установка такої трансмісії здійснювалася лише на замовлення. Водночас особливих змін у її структурі не було помітно. Вони стосувалися лише технічного боку – алгоритму дії. У 2002 р. виникло 3 покоління. Нові переваги системи 4MATIC надавав алгоритм імітації вільних диференціалів. Поява курсової стійкості та антипробуксової системи удосконалили управління.
Чергове оновлення, пов'язане з презентацією планетарного редуктора як несиметричний диференціал, відбулося у 2006 р. Розподіл потужності між передніми та задніми колесами становив 45% та 55%. Важливими елементами стали контроль зчеплення з дорогою 4MATIC та датчики безпеки. 2013 р. трансмісія отримала останнє на сьогоднішній момент оновлення. У його рамках зміни торкнулися конструкції та розподілу потужностей.
Технологічні нюанси
Розглянемо інженерні особливості приводу 4MATIC для Mercedes. Принцип роботи може відрізнятися і залежить від особливостей автомобілів, на які вона встановлюється. Система повного приводу 4MATIC складається з наступних елементів:
- автоматична трансмісія;
- карданна передача;
- вільний диференціал – передній та задній;
- планетарний редуктор та роздавальна коробка.
У легкових автомобілях на задні колеса більше навантаження. Саме з цієї причини технологія розподілу крутного моменту в 4MATIC, встановлену на них, становить 65% до 35%. Що стосується позашляховиків, на їхні пари коліс припадають однакові навантаження. Розподіл крутного моменту 4MATIC рівний – 50% на 50%. Звернімо увагу на автомобілі Mercedes-Benz преміального сегмента, у них навантаження задньої пари коліс перевищує передні. Розподіл моменту, що крутить, становить 55% на 45% відповідно.
Комфортне керування
Система 4MATIC для бездоріжжя взаємодіє з такими елементами, як:
- курсова стійкість;
- антибуксирувальна система;
- антиблокувальник гальм;
- допомога під час руху вниз.
Такий високотехнологічний комплекс, що зв'язує електроніку та механіку, демонструє безпрецедентну ефективність. Наприклад, в умовах поганої погоди система 4MATIC миттєво включає повний привід. Це відбувається завдяки чітко налагодженому алгоритму взаємодії. У штатному режимі, який не вимагає прохідності, автомобіль не підключається до 4MATIC, що заощаджує ресурси.
Оцініть можливості
Інтелектуальна система 4MATIC для Mercedes-Benz вважається однією з найкращих серед повнопривідних. Серед її переваг важливо відзначити високу підвіску, а також протидію сніговим заметам. Система 4 MATIC допомагає під час руху на слизьких дорогах. Знижується ймовірність зіткнень та інших подій. Інтелектуальна система 4MATIC для Mercedes за лічені секунди аналізує якість дорожнього покриття та адаптує автомобіль під нього.
Купуйте у нас
Наш салон є офіційним дилером Mercedes-Benz AG Group в Україні. У нас завжди широкий модельний ряд. У нашому салоні ви можете знайти навіть популярні електричні версії, наприклад, Mercedes-Benz EQS.
Менеджери детально розкажуть, як досягти комфорту та стабільності з системою 4MATIC на Mercedes-Benz, допоможуть підібрати комплектацію автомобіля відповідно до вашого бюджету та бачення ідеального рішення. Перевага наших співробітників у тому, що вони добре знають продукт. У цьому напрямку регулярно відбуваються тренінги у виробника, які підтверджуються документально.
Для клієнтів салону відкрито сервісний центр. Для безпеки повний привід 4 MATIC потрібно постійно оглядати – це зроблять досвідчені фахівці. У ремонтному центрі є:
- спеціальні умови;
- інструменти;
- програмне забезпечення для діагностики
Тут, крім 4 MATIC, що служить для покращення безпеки на дорозі, проведуть ревізії всіх вузлів. За потреби виконають ремонт будь-якої складності. Завдяки ефективній програмі вам не доведеться довго чекати на деталі – вони будуть доставлені в максимально короткі терміни.