Технології звукоізоляції у Mercedes-Benz
Одна із проблем, з якою стикається водій під час їзди, — сторонній шум у салоні. Через нього не тільки не чути, настільки стабільно працює двигун, а й некомфортно. Mercedes-Benz передбачив цей момент.
В автомобілях німецького концерну реалізовано рішення для акустичного комфорту. Примітно, що одна з моделей Mercedes-Maybach S-Class на момент випуску вважалася найтихішим лімузином у світі. Автовиробник продовжує вдосконалювати технології для зручності водія та пасажирів.
Рішення для ефективного глушіння шумів та зниження вібрації
Технології звукоізоляції в Mercedes-Benz розробляють, проводячи випробування у TAS (Технологічному центрі акустики та вібрації у місті Зіндельфінген). Відповідні характеристики тестують і в Центрі випробувань та технологій в Іммендингені.
Розглянемо докладно, як Mercedes-Benz досягає тиші у салоні. Одне з рішень – це система активної компенсації шуму або AFGK. Вона працює приблизно так само, як функція шумопоглинання в навушниках. Тобто її завдання полягає у придушенні непотрібних низькочастотних звуків шляхом випромінювання звукових хвиль у протифазі.
В останніх моделях Mercedes-Benz EQA, Mercedes-Benz EQB та інших рішень для шумопоглинання удосконалили. Для підвищення акустичного комфорту в салоні виробник використовував такі технології:
- підвищення жорсткості кузова, щоб гасити зайві вібрації;
- широку ізоляцію та подвійну герметизацію кабельних проходів у перегородці;
- обробка окремих елементів кузова акустичною піною
Звукоізоляція автомобілів Mercedes-Benz включає також посилений захист від шумів задньої пасажирської частини салону. Цього вдалося досягти завдяки новому поглибленню (присутня не у всіх модифікаціях), а також додаванню піни, що абсорбує, в область колісної арки ззаду.
Інші способи підвищення акустичного комфорту
Для захисту пасажирів від сторонніх шумів автовиробник встановлює у вікна, розташовані на стійках ззаду, товсте багатошарове скло. Вони не відкриваються, але сильно впливають на акустичний комфорт, оскільки знаходяться практично над головами, тих, хто сидить. таке рішення використовують, наприклад. в останніх моделях Mercedes-Maybach.
Серед інших рішень, доступних опціонально:
- шини з пінними амортизаторами та посиленою шумоізоляцією. На внутрішній частині протектора знаходиться спеціальний матеріал, що виконує функції глушника;
- повне скління із застосуванням звуко- та теплоізоляційного багатошарового скла. Такі вікна здатні відбивати ІЧ-випромінювання;
- зменшення звуків від авто і вітру, що проїжджають повз, під час їзди завдяки додатковим мембранам між склом.
Системи шумопоглинання Mercedes-Benz спрямовані на комфорт не лише водія, а й пасажирів. Так, поїздка в автомобілі принесе задоволення, навіть якщо ви катаєтеся шумною міською вулицею або автомагістралі з великим потоком транспорту.
Як тестують технології
При перевірці акустичного комфорту в технологічному центрі TAS залучають джерело шуму від компанії Daimler. Це здатний змінювати та генерувати шуми манекен, на ім'я Dascha. З його допомогою вимірюють та аналізують ступінь шумопоглинання в салоні в різних ситуаціях.
Наприклад, в одній із лабораторій автоматично тестують рівень вібрацій. Спочатку їх сканують за допомогою лазера, після чого вони відображаються на тепловізійній камері. На руці робота встановлені сканери, які імітують рух окремих компонентів авто. За допомогою спеціального крана, прикріпленого до стелі, вимірюють вібрації конкретних частин та всього транспорту.
Розглядаючи, як Mercedes-Benz бореться із зовнішнім шумом. Також варто відзначити тестування на стенді. Спеціальне обладнання імітує високочастотні дорожні імпульси для кожного з чотирьох коліс. Завдяки плоскій поверхні стенд точно фіксує зчеплення між шиною та дорожнім покриттям. Шляхом подачі імпульсів імітують нерівності останнього.
Що таке AFGK або активне шумопоглинання
Ця технологія зменшує рівень непотрібних низькочастотних шумів шляхом випромінювання звукових хвиль протифазі. Для її реалізації в автомобілях встановлюють систему Burmester 4D з об'ємним звучанням. Розробка спрямована на усунення гулу і дзижчання, що виникають через імпульси від дороги.
За наявності системи AFGK у підвісці встановлюють 6 датчиків, що посилають контрольні сигнали до блоку керування. За підсумками цієї інформації розраховується оптимальний рівень шуму. Burmester® 4D оснащена низькочастотними динаміками, що видають зрушені по фазі на 180 градусів звукові хвилі.
Передача відповідних аудіосигналів відбувається дуже швидко, одночасно з шумом, що досягає вуха людини, від дороги.
Акустичний комфорт досягається тоді, коли система Burmester® 4D вимкнена. Все тому, що підсилювачі продовжують працювати на швидкості від 20 до 180 км/год, а при сильному уповільненні вона автоматично вимикається, коли відкритий люк або бічні вікна. Ця система була розроблена спільно з компанією HALOsonic.
Так, інноваційні рішення для акустики Mercedes-Benz враховують усі фактори, здатні знизити звуковий комфорт водія та пасажирів. Технології, що використовуються, постійно тестуються і вдосконалюються за допомогою сучасного обладнання.