Як Mercedes-Benz впроваджує технології шумопоглинання
Як досягають акустичного комфорту в Mercedes-Benz: відкриємо технологічні секрети виробника
Людина за кермом має бачити те, що відбувається на дорозі. Але йому треба чути автомобіль. Сторонні звуки неприємні, вони відволікають водія, через них він може втратити проблему в роботі двигуна. Ці негативні сторони очевидні, і на них звернули увагу великі автовиробники, серед яких Mercedes-Benz AG Group. Інженери вносять технологічні вдосконалення, щоб нівелювати недоліки. Далі дізнаєтесь, як Mercedes-Benz знижує рівень шуму в салоні. Йдеться про акустичний комфорт, що передбачає ефектне глушіння шуму та зниження вібрації. Вперше така технологія шумопоглинання реалізована у Mercedes-Maybach S-Class.
Загальні відомості
Системи шумопоглинання в автомобілях Mercedes-Benz розробляються у TAS – спеціалізованому Центрі акустики та вібрації. Він знаходиться у німецькому місті Зіндельфінгені. Далі зразки направляються в Еммендінген, де розташований PTZ – Центр випробувань та технологій. Саме там розроблялася система активної компенсації шуму – AGFK.
Вона ефективніша на авто з жорстким кузовом. Крім того, використовують такі класичні прийоми, як:
- посилена (подвійна) герметизація кабельних проходів, розташованих у перегородці;
- ретельна ізоляція;
- застосування акустичної піни.
Остання використовується не скрізь, а в окремих частинах кузова. Це ефективний матеріал для забезпечення звукоізоляції салону Mercedes-Benz.
Нові рішення для внутрішнього простору
Комфортне водіння з технологією шумопоглинання Mercedes – це реально. Але виробник дбає і про пасажирів. Багато уваги приділяється звукоізоляції салону Mercedes-Benz, включаючи задню частину. Є дуже прості рішення. Наприклад, кожному пасажиру задніх сидінь відомо, що трикутні вікна не відчиняються. Оскільки вони розташовуються поблизу органів слуху, в їх виготовленні застосовується товстіше і багатошарове скло, яке посилює звукоізоляцію в порівнянні зі звичайним. По можливості використовують додаткові шари абсорбційної піни. Вона незамінна у боротьбі з вібрацією та шумами у Mercedes-Benz. Застосовується на шинах як амортизатор і глушник.
На окремих моделях за бажанням замовника може бути повністю встановлене багатошарове скління. Матеріал не тільки наділений шумо- та теплоізоляційними властивостями, але й здатний відбивати інфрачервоне випромінювання. Між шарами скла вклинена мембрана, що відіграє велику роль у зниженні шуму від вітру чи машин.
Заглянемо на випробувальний майданчик
Під час підготовки активної системи шумопоглинання Mercedes-Benz використовується даймлерівська технологія — манекен Dasha. Його завдання – генерувати та вимірювати шум. Це робиться всередині та зовні автомобіля. Щоб знати, як боротися із зовнішніми шумами в Mercedes-Benz моделюють різні ситуації.
Центр включає структуру лабораторії, в яких процеси повністю автоматизовані. Наприклад, під час випробування вібрація на площині сканується лазером. За допомогою тепловізійної камери здійснюється візуалізація. Далі вмикається шейкер. Його завдання – імітувати рухи вузлів автомобіля. Таким чином, вимірюють окремі його компоненти. За допомогою спеціального крана, розташованого на стелі лабораторії, виконується вимірювання автомобіля загалом.
Важливим обладнанням у розробці інновацій для боротьби з шумом на Mercedes є роликовий динамометр. На ньому розташовано безліч послідовно з'єднаних між собою мікрофонів – до 800 одиниць. Вони моделюють шум у різних ситуаціях та положеннях. Ефект вільного простору забезпечують дифузори звукопоглинання. Вони розташовані на стінах.
Впроваджувати звукові інновації у системах Мерседес допомагає унікальний стенд. Він служить для перевірки акустичного та вібраційного комфорту. Його призначення – імітація високочастотних імпульсів, які виникають під час руху по дорозі. Вони можуть передаватися на всі чотири колеса. Переваги стенда перед роликовими динамометрами полягають у наявності плоскої поверхні та кращої імітації контакту між шиною та умовною дорогою. Щодо її нерівностей, деформації та інших дефектів, вони імітуються за допомогою звукових імпульсів.
У Мерседес, щоб боротися із зовнішніми шумами, спричиненими дощем, передбачено спеціальну станцію. Вона вимірює відповідні звуки різної інтенсивності. Щоб передбачити всі ситуації, на стелі лабораторії у зоні випробувань розташовано понад 1600 форсунок, з яких подається вода для імітації дощу.
Поєднання науки та високих технологій
Для робіт із впровадження шумопоглинання на нових моделях Mercedes-Benz важливу роль відіграє трек, що знаходиться на території Центру випробувань та технології. Він має асфальтове покриття, коефіцієнт тертя на якому відповідає стандартам ISO 362 та ISO 10844. Це дає можливість не лише провести акустичні випробування, а й виконати омологацію перед відправленням автомобіля на продаж.
Принцип дії активної системи звукопоглинання на Mercedes-Benz побудований на поглинанні шуму низької частоти звуковими хвилями, що випромінюються в протифазі. У цьому допомагає акустична система Burmester® 4D. На підвіску встановлюються датчики прискорення, які в процесі руху моніторять дорогу і посилають сигнали на блок управління. Там вмикається спеціальний алгоритм, що дає змогу розрахувати кількість звукових хвиль, необхідну для боротьби із зайвим шумом. Вони не повинні відчуватися всередині. Аудіосигнал від дороги через шину передається з надзвуковою швидкістю. Для адаптації звуку безпосередньо в салоні розташовано 4 мікрофони.
Співпрацюйте з найкращими
Якщо хочете більше дізнатися про акустичний комфорт Mercedes-Benz, звертайтеся до нас. Ми є офіційним дилером бренду в Україні. Тільки у нас представлений широкий модельний ряд. Якщо, наприклад, хочете купити Mercedes-Benz EQS, досить зазирнути в наш каталог. До ваших послуг:
- шоурум європейського типу:
- сучасний сервісний центр, де вам не доведеться чекати деталей (поставляються щодня);
- фахівці, які регулярно вдосконалюють свої навички.
Від менеджерів дізнаєтеся про переваги та чи інших моделей. У сервісному центрі виконують планове обслуговування та ремонт будь-якої складності відповідно до рекомендацій виробника.