Історія створення Mercedes-Benz G-Class
G-клас або Гелендваген — легендарний позашляховик з відомим дизайном від Mercedes-Benz. Це повнорозмірний люксовий автомобіль, популярний серед ділових людей, поціновувачів розкоші та охочих наголосити на високому статусі.
Mercedes-Benz G-класу був вперше випущений у 1979 році, і до сьогодні його зовнішній вигляд залишається підкреслено агресивним. Цікаві не лише дизайн та технічні характеристики цього позашляховика. Його історія не менш цікава.
Автомобіль, призначений для військових
Справді, легендарного Гелендвагена спочатку було випущено для тактичних завдань. Тому, розглядаючи історію G-Class, ми вивчаємо його перехід від військового позашляховика до ікони стилю. Перша модель була розроблена на пропозицію одного з акціонерів німецького концерну — іранського шаха Мохаммеда Реза Пехлеві.
Мета випуску брутального позашляховика на той час – задовольнити потреби військових та створити надійне авто підвищеної прохідності для їзди будь-якими дорогами. Перший дерев'яний макет майбутньої моделі було представлено у 1973 році, після запуску роком раніше тендеру на створення армійського транспортного засобу.
Проєкт отримав солідне фінансування і планували випустити 200 000 позашляховиків для армії Ірану. Але невдовзі в результаті Ісламської революції шаху Пехлеві довелося тікати з країни, а фундаменталісти, які його змінили, не планували купувати армійський позашляховик. В армії Бундесверу також не було потреби в ньому.
Перше покоління легендарного «Геліка»
Історія створення Mercedes-Benz G-Class не завершилася після зміни влади в Ірані. Військові Аргентини незабаром зацікавилися новинкою, пізніше автомобіль привернув увагу німецьких співробітників прикордонної служби та поліцейських. Завдяки виразному дизайну модель стала популярною серед цивільних.
Розглядаючи, як з'явився Mercedes-Benz G-Class, важливо згадати першу версію, що вийшла понад 40 років тому. Ця модифікація була випущена під назвою W460 і мала такі технічні характеристики:
- дві модифікації з бензиновими та дві з дизельними двигунами;
- простий, мінімалістичний дизайн;
- чотириступенева МКПП;
- передній привід, що підключається;
- типи кузова: фургон, а також відкритий, 3-х та 5-дверний універсали, для армії окремо випустили версію з подовженою базою та брезентовим тентом.
Відомі риси дизайну, добре відомі й зараз, були вже в першому дерев'яному прототипі авто.
Перші моделі Mercedes-Benz G-Class активно вдосконалювалися та поповнювалися новими опціями. У 1980 році представили закритий мікроавтобус у типі кузова універсал із короткою та довгою базою. Через рік перелік додаткового обладнання розширили, додавши:
- кондиціонер;
- лебідку;
- захисні решітки для фар;
- жорсткий дах для кабріолета;
- паливні баки.
У 1982 році додали коробку передач автомат, з того часу вона стала класичною для «Гелендвагена», а механічну зробили опцією.
Трансформація Mercedes-Benz G-Class не закінчилася. Зокрема, модель 230 GE, замість першої бензинової, була оснащена новим двигуном M102 із системою упорскування палива.
Ще одна версія, 280GE, була представлена на ралі Париж-Даккар: у 1982 році учасниками були чотири екіпажі, в 1983 – три. Тоді ж автомобіль Mercedes-Benz G-Class завоював перемогу. Ще одна модернізація була проведена в 1987, тоді обсяг бака для пального збільшили, автомобіль був оснащений електроприводами скла дверей.
Друге покоління Mercedes-Benz G-Class
Нову версію W463 представили у 1990 році у Франкфурті, тоді ж почалося виробництво чергової модифікації. Екстер'єр новинки практично не змінився, проте інтер'єр кардинально оновили, зокрема, додали шкіряну оббивку та вставки з дерева.
Саме з цієї версії можна розглядати, як G-Class став символом розкоші, адже саме після її виходу він остаточно перестав асоціюватись із військовим авто. Спочатку були продемонстровані чотири варіанти двигуна, а в 1992 році вийшов транспорт з турбодизельним агрегатом. Тоді ж були представлені такі оновлення:
- чохол для запаски з нержавіючої сталі;
- круїз-контроль;
- дерев'яне оздоблення.
У 1994 році серію W463 модернізували та стали випускати з іммобілайзером, вентильованими дисковими гальмами та центральним блокатором замків. Тоді ж почали випускати модифікацію G 320, вона також пережила кілька оновлень та змін.
Військові та спеціальні версії
Ключові етапи історії Mercedes-Benz G-Class включають також випуск спеціальних модифікацій та версій для військових, які використовуються і зараз. Останньою є серія W461, її випускали до 2001 року. Цей автомобіль був призначений для особливих умов, і досі його використовують армії більш ніж 20 країн світу.
Серед спеціальних версій, випущених обмеженим тиражем:
- G 500 Edition 30. Вийшла на честь 30-річчя моделі з одноколірною шкіряною оббивкою в кольорі «платиновий чорний», з 18-дюймовими легкосплавними дисками;
- G 63 AMG 6x6. Це комерційна модифікація військового зразка, представлена у 2013 році. Авто має додаткову третю вісь, вантажний кузов, портальні мости, оснащений додатковим баком для палива та 8-циліндровим двигуном 5,5 л;
- G500 4x4 ². Автомобіль, призначений для складного бездоріжжя, вийшов у 2015 році. Це доступніша альтернатива попереднього з подвійними амортизаторами, дорожнім просвітом 45 см і мотором з подвійним турбонаддувом.
До спеціальних версій відносять модифікації Mercedes-Maybach G650 Laundalet (кабріолет), G63 AMG 4x4², BA3 Final Edition.
Третє покоління Гелендвагена — це ще більш досконалий автомобіль з усіма системами для безпеки та комфортного керування, як у Mercedes-Benz EQA та інших. При цьому зовнішній дизайн G-Class практично не змінився, тому він, як і раніше, залишається еталоном розкоші.