Mercedes-Benz та Formula-1: як спортивні досягнення впливають на масові моделі
Мерседес-Бенц у «Формулі-1»: унікальні досягнення та тривалий успіх, що впливають на технології
Автомобіль Mercedes-Benz реклами не потребує. Бренд відомий ще з ХІХ століття. Пройшов через війни, політичну нестабільність, ребрендинги. У більшості випадків компанія займала або провідні позиції в рейтингу світового автопрому, або наближені до них. Зараз концерн називається Mercedes-Benz Group AG і успішна тенденція в його діяльності не змінюється. Якщо ви сумніваєтеся у спроможності бренду, пропонуємо звернути увагу до зв'язку понять Mercedes-Benz і Формула-1.
Участь у перегонах – не забаганка. Автодроми – це унікальний майданчик, де в екстремальних умовах випробовують двигун та нові напрацювання. У результаті спортивні технології Mercedes-Benz рано чи пізно знаходять відображення у масові моделі.
Як усе починалося
Зв'язок Mercedes-Benz із «Формулою-1» почалася ще далекого 1954 р. Першим болідом, який команда представила на змаганнях, виявився W196. За кермом сидів аргентинець Хуан Мануель Фанхіо. У 1954 р. пілот виграв кілька перегонів, став чемпіоном світу, а 1955 р. повторив успіх. Фанхіо – перший перегонник, якому у різний час вдалося здобути 5 чемпіонських титулів, і його рекорд довго вважався «вічним». Однак, окрім таланту аргентинця, причиною успіху у 1954–1955 роках стали інновації, до яких виробник завжди тяжів. Автомобіль оснастили революційною технологією паливного упорскування, а також чудовими аеродинамічними властивостями. Однак у 1955 р. команда припинила виступ у зв'язку з аварією в Ле-Мані, яка спричинила жертви.
Повернення до Королівських перегонів відбулося 1994 р. Рестарт виявився менш блискавичним проти 1954 р. Концерн почав постачати мотори команді «Заубер», якої було далеко до верхніх рядків у чемпіонаті. У 1995 році почалося співробітництво з «Макларен». Після невеликого «розгону» команда отримала два чемпіонські титули поспіль (1998 р. і 1999 р.), вирвавши їх у «Феррарі». Тріумф міг відбутися і 1997 р., але завадили технічні проблеми. Натомість у фіналі передчемпіонського сезону призовий пілот Макларен Міка Хаккінен здобув дебютну перемогу.
Навіть за домінування «Феррарі» та інших конкурентів «Макларен» ніколи не опускався до рівня аутсайдера. Періодично команда повертала домінування, така тенденція зберігається й у наші дні. Тим часом спортивні досягнення Mercedes-Benz продовжують впливати виробництво.
Нові правила сучасності
У 2009 р. на трасах «Формули-1» з легкої руки Роса Брауна з'явилася команда Brawn GP і перший же рік стала чемпіоном. У 2010 році її акції викупив Mercedes-Benz. Команда отримала назву «Мерседес». Очолив її Росс Браун, за кермо болідів сіли два німці: майбутній чемпіон Ніко Росберг і семиразовий володар титулів Міхаель Шумахер, який повернувся до спорту після завершення кар'єри.
Більшість шанувальників чекала від семиразового чемпіона дива, але його не сталося. Трирічна перерва дала себе знати. Міхаель Шумахер програвав молодому напарникові. З іншого боку, виступав Міхаель лише на рівні міцного середняка. У боксах визнали внесок німця у побудову боліда, який із 2014 р. домінуватиме 7 років поспіль.
Команда поставила багато рекордів, яка принесла чемпіонський титул Ніко Росбергу. Його партнер, британець Льюїс Хемілтон, виступаючи за Mercedes, став одним із найбільших пілотів «Формули-1». З командою він виграв 6 чемпіонатів (дебютний титул отримав у «Макларен»), зрівнявшись за цим показником із Міхаелем Шумахером. Поряд з успіхом перегонників Формула-1 продовжує міняти автомобілі Mercedes-Benz на краще.
Нові реалії
Розглянемо докладніше, як використання перегонових технологій відбилося в автомобілях Mercedes-Benz. Результатом стала поява удосконалень:
- Активне використання силових установок гібридного типу. Ці феноменальні спортивні технології впроваджено в масові моделі Mercedes-Benz
- Економність. Рекуперація енергії підвищила ефективність двигунів, знизила споживання ресурсів та скоротила шкідливі викиди в атмосферу.
- Поліпшення аеродинаміки. Без аеродинамічних удосконалень Формулі-1 не обійтися, і ці перегонові технології використовуються в автомобілях Mercedes-Benz.
- Адаптивна підвіска.
- Революційні матеріали. Легкі та міцні сполуки, такі як карбон, знижують масу автомобілів, підвищують керованість та економічність. Така конструкція внесла внесок у спортивні досягнення Mercedes-Benz і мали вплив на масове виробництво.
- Поліпшена електроніка.
Участь компанії у перегонах триває. Це означає, що завдяки Формулі-1 розвиток технологій Mercedes-Benz має подальші перспективи.
Запрошуємо до співпраці
Якщо хочете оцінити, як Mercedes-Benz впроваджує технології Formula-1 дорожні автомобілі, потрібно стати його власником. Ми маємо пропозиції, які допоможуть вам реалізувати таку перспективу. Ми є офіційним дилерським центром, де ви знайдете і Mercedes-Benz EQE SUV та інші моделі. Достатньо звернутися до нас, і ми допоможемо не лише знайти автомобіль, а й підібрати комплектацію. З нами ви можете обрати свій варіант Mercedes-Benz EQA або Mercedes-Benz EQB, якщо віддали перевагу саме цій моделі.
Наші спеціалісти регулярно проходять сертифікацію, що підтверджується документально. Довірте свої плани, вони допоможуть їх реалізувати. Наша складська база інтегрована зі складами імпортера, що створює більші можливості при виборі комплектації. Ми маємо сервісний центр, куди зможете записатися онлайн. Там виконується не лише регламентне обслуговування, а й ремонт будь-якої складності.
Досвідчені майстри використовують якісне обладнання та програмне забезпечення для діагностики. Проблем з очікуванням оригінальних запчастин не виникає, вони постачаються регулярно з бази виробника. Наш центр в Україні виконує сертифіковані кузовні роботи – від вимірювання геометрії до відновлення та фінального фарбування.